Friday, February 12, 2010

Edcoustic: Cukuplah DIA~



Di saat aku memerlukan perlindungan
Namun tiada siapa yang dapat melindungi
Dia tempat aku berharap
Yang nyawaku di dalam tanganNya
Dia tempat aku meminta belas
Dia itu Allah
Dialah pelindungku
Bila aku bersedih hati
Tetapi tiada yang sudi mendengar
Dia mendengarkan semua tuturku
Walau aku cuma menyusun kata senyap di dalam hati
Walaupun tak sepatah aku tuturkan
Dia mendengarkan
Dialah pendengarku
Dan aku tidak pernah keseorangan
Meskipun di saat bersendirian
Setiap gerak-geri makhluk di dalam perhatianNya
Tidak mengira tempat dan masa
Dia takkan pernah terlepas pandang
Dia lah penemanku di mana saja
Apabila aku memerlukan semangat
Tetapi tiada yang ingin menjadi pendorong
Aku tahu aku ada Dia
cukuplah Dia
Lalu aku rujuk kalamNya
Kerana di situ aku temui madah-madah indah
Pembakar sebuah semangat yang hampir malap
Bila aku rasa dunia ini tidak membahagiakan
Aku ingat pada janjiNya
Sesungguhnya bahagia yang kekal adalah syurga
Tak akan aku temui bahagia itu di dunia
Lalu aku redhakan segalanya
Demi untuk bertemu bahagia yang hakiki di sana

No comments: