Wednesday, March 24, 2010

Ditampuk Kuasa...


Hari ini
Bila aku ditampuk kuasa
Aku diuji dengan pelbagai cara
Kadang kala aku menerima pujian
Kadang kala aku mendapat makian

Mereka katakan aku Pengkhianat
Mereka katakan aku Pengikut Telunjuk
Aku bukan eksklusif untuk sesiapa
Lalu aku katakan pada mereka
" Aku berkhidmat untuk semua "

Bila pujian melambung tinggi
Hati tertawan, terlupa diri
Bila makian datang bertubi
Diri terkesima, merajuk hati
Aku rela insan yang mengeji
Tapi bukan dari tuhan Yang Maha Mengasihani

Pujian, kutukan, dimalukan dan diperlekehkan
Kini semakin sebati dengan diri
Aku menadah tangan ke langit seorang diri
Memohon petunjuk dan jagaan dari Ilahi
Aku akui semua ini bermula dengan diri ini
Namun aku syukur masih ada yang sudi menegur dan menasihati diri ini
Aku anggap semua ini sebagai motivasi diri
Agar aku menjadi pemimpin yang gagah berdiri

Jatuh bangunku bukan seorang diri
Putus asa dan jauh hati tiada dalam kamus hidup ini
Aku berpegang pada kalam tuhan Yang Maha Benar
انفروا خفافاً و ثقالا
" Berjuanglah kamu walau dalam senang dan susah "
Semoga diri ini gagah dalam perjuangan untuk mencari redha Ilahi


*Sorry Baari, akak copy and paste. Akak ada sikit hak nak copy and paste kot..Baari faham kot..hihi..=)



No comments: