Wednesday, December 21, 2011

Rojak

Salam buat semua...(tu pun kalau ada orang baca..sebab dah lama sangat tak update blog)

Akhir-akhir ini, banyak sangat perkara yang berlaku...ada yang gembira, ada yang sedih, ada menginsafkan dan macam-macam lagi..seperti tajuk entry..sangat rojak perasaan dalam hati ni..huhu

Bermula dengan yang gembira..
Alhamdulillah, selamat bergraduasi 3/12 yang lalu...dapat anugerah nadi negara dari wanita umno..(walaupun aku takde la gembira mana)..orang nak bagi, aku ambik saja dan pastinya aku tak kan buta menilai yang mana betul yang mana salah dengan sekadar mereka bagi aku anugerah itu..Dan aku syukur juga tidak terhingga, Allah permudahkan rezeki kerja bagi aku, Insyaallah akan berkhidmat dengan Sime Darby bermula 16/1/2012..Sungguh, tidak ada lain yang patut dibuat melainkan terus-terusan mengucap syukur atas rezeki yang melimpa yang Allah pinjamkan...alhamdulillah....

Tapi, dalam nikmat yang pelbagai itu, ada juga ujian sedikit...selepas sahaja aku selesai konvo, kakak ipar dimasukkan ke wad...tidak sempat betul-betul meraikan, sudah berkampung di hospital seremban..gambar pun aku tak teringat nak ambik..erk..boleh pulak tak teringat..ntah la..mud konvo pun tak berapa nak ada sebenarnya..tapi sbnrnye tu bukan la tandanya aku tidak bersyukur da konvo...huhu..Pulang jubah konvo pun terpaksa minta tolong dari kawan-kawan sebab aku terpaksa buat checkup untuk ke sime darby..nasib baik ada yang sudi membantu...tq ela dan amun..

Sekarang, menghitung hari-hari akhir di See Hoy Chan...kutip segala peluang yang ada untuk dapatkan ilmu di situ..dan aku semestinya akan merindu kawan2 di sana..mad'u aku..walaupun mungkin aku tak mampu untuk membuatkan mereka memeluk islam, tapi cukup sekiranya aku dapat tunjuk betapa islam itu indah...allah, moga Engkau melihat usaha kecilku itu....

Dan disaat akhir ini, dalam kesibukan menguruskan kerja di sini, terkenang mak dan ayah di kampung yang sedang menguruskan segala persiapan kenduri abang..allah..sungguh aku sedih tidak dapat banyak membantu mereka..tuhan, mereka sudah tua...kesian terpaksa buat banyak kerja di masa2 sekarang ini..allah, kasihi mereka..ampuni aku kerana tidak dpt membantu mereka..insyaallah akan membantu selagi terdaya untuk urusan selepas kenduri nanti memandangkan masih berada dlm cuti krismas pd masa itu..

Mungkin cukup sekadar itu..entry yang sgt rojak...

Sungguh....Allah uji sedikit je..tapi nikmat allah sgt banyak...bahkan lebih...melimpah ruah...tidak terhitung...


ALLAH.....ALLAH....ALLAH......T_T





3 comments:

masYie said...

uit.. owh.. tahniah dapat anugerah dari ameno.. tahniah dah grad.. tahniah akan bekerja di sime darby.. tahniah2...

bersabarlah.. Allah bersama orang2 yang sabar,..

bak kata junior aku, dah penat aku tunggu ni... bila ko nak nikah wei.. kan dah ada degree.. keje pon sedap..
hehehee

Unknown said...

aikk...ak calon pun tak dak..
hang la kot kawen dlu...keja da ok, keta da ada, calon pun da ada kn...duk tggu pa lg...wiii

masYie said...

aik.. mana hg tahu aku ada calon dah?
Calon tu habaq kat hg ka?
Aissh.. x leh jadi ni.. aku tak taw pape pon.. euweuweuw...