Friday, May 8, 2009

Menangislah Dibahuku


Kau datang padaku seperti biasa

Kusambut bahagia dengan tangan terbuka

Kau balas dengan senyum seadanya

Kutahu ada sesuatu yang berbeza


Kau hanya diam seribu bahasa

Hanya matamu yang cuba berbicara

Bahawa saat ini hatimu terluka

Kau tahu ku ada di sini untukmu


Mencuba tak berkedip menahan tegar dihujumg mata

Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata

Dalam pelukanku kau curahkan semua


Menangislah…

Kadang manusia terlalu sombong untuk menangis

Lalu untuk apa air mata telah dicipta

Bukan hanya bahagia yang ada di dunia


Menangislah…

Di bahuku kau berikanlah kepercayaan

Bahawa laramu adalah haru biruku

Kerana aku adalah sahabatmu


Menangislah…(dibahuku..ku disini untukmu)

Menangislah…(dibahuku..kerana ku sahabatmu)


hari ni dilanda rindu yg amat pd shbt2 seperjuangan dahulu..

sungguh sahabat2ku...aku rindukan kalian...rindunya saat kita bersama mencipta kenangan indah suka dan duka..bersama meredah cabaran dan dugaan...

benar sahabat2ku...aku rindukan kalian...saat aku 'tersungkur' di sini, di uji oleh-Nya dengan dugaan yang pelbagai...aku rindukan tangan-tangan kalian yang menghulur bantuan...membantuku untuk terus bangkit meneruskan perjuangan...

sahabat2ku...aku rindu saat kita bersama menyubur bi'ah solehah ditempat kita sama-sama menuntut ilmu satu ketika dahulu...aku rindu pada marahmu untuk menegur segala kesilapanku...aku rindu pada bisikan semangatmu untuk memberi dorongan kepadaku...

sungguh sahabat2ku...andai aku bisa mendakap kalian saat ini...ingin sekali ku bisikkan di hati kalian...aku memerlukan kalian...biarpun aku tahu Allah sentiasa bersamaku...namun janganlah kalian biarkan aku rasa keseorangan...aku masih tetap memerlukan sokongan kalian...

sahabat2ku....aku berdoa agar kita sama-sama akan terus istiqamah...aku berdoa agar kita sama-sama thabat dalam perjuangan...aku berdoa agar kita akan sama-sama diredhai oleh-Nya...semoga ukhwah yang kita jalinkan kerana Allah ini akan kekal & diberkati...

amin....

No comments: