Tuesday, May 26, 2009

Bicaramu Tuhan...

Hari ini hari yg memenatkan…pagi lg aku dan sahabat2ku telah keluar dr kolej menuju ke kampus membawa misi masing-masing…setelah misi selesai..aku terus berkejar ke Pekeliling utk balik ke kampung memandangkan esok aku dan sahabatku akan turun ke sekolah…alhamdulillah…aku selamat sampai pd pukul 7.00 ptg td…


Dan hari ini juga merupakan hari yg menyentuh hati aku…menyedarkan aku…syukur yang tidak terhingga aku panjatkan pada Allah…kerana telah mengirimkan seseorang utk menegur kesilapan dan kesalahan aku…alhamdulillah…


Buat 'dia' yg telah Allah kirimkan padaku…yg menegur kesilapan dan kesalahan aku…aku ucapkan terima kasih…kerana 'dia' menyedarkan aku…mengingatkan aku akan tujuan utama aku hidup…


Aku hidup bukan untuk melayan hati dan perasaan semata…bukan untuk melayan rasa putus asa…bukan untuk menjadi manusia yg lemah jiwa nya…aku harus kuat..aku harus berani andai aku melakukan perkara yg benar…terima kasih 'dia'…


Sejak awal aku mengenali 'dia'…aku sudah mengetahui falsafah hidup 'dia'…bagi 'dia'….kejayaan sebenar adalah sejauh mana kita dapat mengamalkan agama dalam hidup…dan hari ini aku merasainya…dan aku kagum dgn 'dia'…moga aku jg menjadi berani dan kuat seperti 'dia'…


Dan saat ini…hati ini terlalu lunak untuk mengalirkan air mata…tanpa segan dan malu…ianya mengalir laju…aku bermuhasabah…


Ya Allah…

Ampunkan dosaku…

Terimalah taubatku…

Bantulah aku utk lbh dekat denganMu...


Duhai hati…ingatlah…orang mukmin tidak akan melakukan kesilapan yg sama berulang kali…kembalilah pada Nya…



Bersujud berserah pada Tuhan

Mengharap rahmat keampunan

Berdoa harap keredhaanmu Tuhan

-vir2vois-

No comments: